בחור ישיבה נעצר • "בני תורה": הוא עובר עינויים, יוצאים להפגנות

מאז המעצר, הגיעו ראשי ה"ועדה להצלת עולם התורה", הגוף המנהל את המאבק כנגד הגזירה, מספר פעמים למעונו של מרן ראש הישיבה הגאון רבי שמואל אוירבך להתייעצות על דרכי המאבק
יוסי אשר 4 Comment on בחור ישיבה נעצר • "בני תורה": הוא עובר עינויים, יוצאים להפגנות

בחור הישיבה ישראל מאיר טולדנו, תלמיד ישיבת "מאירת שמועה", נעצר בביתו שבאופקים, במוצאי יום פורים (ראשון בלילה), על ידי משטרה צבאית • בבני תורה טוענים כי הבחור נמצא בבידוד בתנאים קשים הכוללים עינויים

מאז המעצר, הגיעו ראשי ה"ועדה להצלת עולם התורה", הגוף המנהל את המאבק כנגד הגזירה, מספר פעמים למעונו של מרן ראש הישיבה הגאון רבי שמואל אוירבך להתייעצות על דרכי המאבק
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במסגרת רדיפת השלטונות כנגד לומדי התורה וגזירת הגיוס, פשטה המשטרה הצבאית ביום ראשון בלילה, מוצאי חג הפורים, על ביתו של בחור הישיבה ישראל מאיר טולדנו בעיר אופקים, תלמיד ישיבת מאירת שמועה באשדוד.

הבחור נלקח למעצר בקו"ם בבסיס צבאי. היום (שלישי) נלקח הבחור למשפט בפני בית הדין הצבאי ביפו. בדיון נכחו הפרקליטות הצבאית, ומטעם בחור הישיבה הופיע עורך הדין מנחם שטאובר, מהאגף המשפטי של "הוועדה להצלת עולם התורה". בסוף הדיון הוחלט להאריך את מעצרו ביומיים, כאשר דיון נוסף על המשך המעצר יתקיים ביום חמישי.

יצויין שלתדהמתם של ראשי הוועדה, הבחור דיווח כי הוא נמצא בבידוד, ועם זאת גם עובר עינויים על ידי הסוהרים. כך למשל, במשך שעות ארוכות לא נותנים לו לעמוד או לשכב במיטה אלא רק לשבת, כשהוא נדרש גם להחזיק את ידיו מאחורי גבו. "זו אכזריות שלא נוהגים בה גם כלפי מחבלים וטרוריסטים, והיא שמורה במיוחד ללומדי תורה" אמרו בוועדה והודיעו שהעניין לא יעבור בשתיקה. פניה בהולה בנושא נשלחה בשעות האחרונות למפקד הכלא הצבאי, ואם העניין לא יטופל במהירות תוגש גם תביעה משפטית על כך.

מאז המעצר, הגיעו ראשי ה"ועדה להצלת עולם התורה", הגוף המנהל את המאבק כנגד הגזירה, מספר פעמים למעונו של מרן ראש הישיבה הגאון רבי שמואל אוירבך להתייעצות על דרכי המאבק. בשעות האחרונות הורה ראש הישיבה כי יש לצאת לרחובות למחאה ולמאבק על מעצרו של תלמיד הישיבה ועל רדיפת עולם התורה. ההפגנות יחלו היום בשעות הצהריים.

אברהם מנקס, חבר הוועדה להצלת עולם התורה, אמר כי "אכן ישנה חשיבות לתנועה זורמת בכבישי הארץ, גם בזמני עומס שונים, אולם לא ניתן להשלים בשום אופן עם מעצר של בן ישיבה, המצטרף למעצרים קודמים ולרדיפה שיטתית של בני הישיבות על מנת לגרום לגיוסם לצבא, בכפיה או בפיתויים.



4 תגובות

מיין תגובות
  1. 4

    בעיה שלו שלא התייצב.

  2. 2

    אשריהם שהם נאמנים ליהדות בהשקפה שלהם!
    אפי' שאני לא אוחז מהשיטה הזו של ההפגנות, כי לא כך הורו רבותי, אך אני לא יודע אם היה לי כזאת מסירות נפש למה שהורו רבותי,
    ואם כך הרבנים שלהם אומרים והם מקיימים במסירות נפש, אז אני מקנא בהם!
    אשריהם!

  3. 1

    כל בני ברק עוברת עינויים בגלל "הפלס'טינים" הללו, אז אני לא מתרגש מהעינויים של פטרוף. חוצמזה, המעצר הזה גורם לו שלא לעלות , לפחות בזמן המעצר, להר הבית.